Klassieke onderdelen Audi

Audi is een Duitse autofabrikant voor luxe voertuigen. Ze hebben elf productiesites in negen landen over de hele wereld. Het werd in 1910 in Duitsland opgericht. De oprichting van Auto Union in 1932, die Volkswagen later verwierf van Daimler Benz, vormde het bedrijf. Auto Union werd vervolgens samengevoegd in 1969 met de NSU-motor en werd sindsdien Audi genoemd. Tegenwoordig is het een van de bestverkopende luxeautomerken ter wereld. Het bedrijf biedt wereldwijd werk aan ongeveer 91.000 mensen en draagt ​​jaarlijks bij aan de productie van ongeveer 1.880.000 voertuigen. Audi is voor 99,64% eigendom van de Volkswagen-groep. Wanderer werd opgericht in 1885 en werd later een tak van Audi AG. In 1899 richtte Horch A. Horch & Cie zich op en in 1904 werkte August Horch & Cie. Motorvoertuigen AG. In 1909 richtte hij de August Horch Automobilwerke GmbH op, nadat hij de vorige had verlaten. Hij werd aangeklaagd wegens inbreuk op het handelsmerk en moest zijn naam wijzigen. Tijdens een ontmoeting met zijn naaste zakenvrienden suggereerde de zoon van Franz Fikentscher het idee dat de betekenis van de naam kan worden gehandhaafd, maar hij verandert in een andere taal. Toen nam het bedrijf de naam Audi aan, wat 'horen' betekent in het Latijn. In 1910, na goedkeuring van de rechtbank, produceerde de eerste Audi - de Audi Type A Sport Phaeton met 10 en 22 pk. In hetzelfde jaar werd type B geïntroduceerd. Type A werd aanvankelijk aangedreven door een inline 4 motor van 2612 cc en vervolgens opgewaardeerd naar 3564 cc, 4680 cc en 5720 cc. De auto's waren populair en succesvol in de race. In 1921 was het bedrijf de eerste Duitse fabrikant in de branche die een voertuig met stuur links produceerde dat de vraag naar dergelijke voertuigen verhoogde. In 1924 werd de eerste zescilinder Type M met 4655 cm3 geïntroduceerd. In 1928 kocht de eigenaar van DKW de meerderheid van de aandelen in Audiwerke AG en de resterende aandelen in Rickenbacker. Daar werden de 1929 geïntroduceerde motoren voor Audi Dresden en Zwickau vervaardigd. In hetzelfde jaar werden vier- en zescilinderversies geproduceerd met een Peugeot-motor. In 1932 werkte Audi samen met Wanderer, Horch en DKW om Auto Union AG Chemnitz te vormen. In hetzelfde jaar werd de eerste auto in Europa gepresenteerd met een voorwielaandrijving met zescilindermotor van Audi Front. Het logo is gemaakt om deze vier merken te vertegenwoordigen en het werd ontwikkeld vóór de Tweede Wereldoorlog. In die tijd werd het alleen gebruikt in racewagens. In die tijd werden slechts een paar Audis verkocht omdat de trend voor kleine auto's was. In 1939 werden Audi-voertuigen meer dan twintig jaar lang niet meer gebruikt. In 1945 werden de fabrieken en activa overgenomen door de Sovjet-Unie. In 1948 werden de Auto Union AG van Chemnitz en de Auto Union AG daarom verwijderd. Slechts een klein deel bleef onder de naam Automobilwerk Zwickau.

De productie werd verplaatst naar Beieren en de vooroorlogse modellen werden opnieuw gelanceerd onder de namen IFA F9 en IFA F8. De fabriek werd opnieuw uitgegeven met leningen van de Beierse deelstaatregering en Marshall Plan-hulp. Dezelfde voertuigen met tweetaktmotoren en voorwielaandrijving werden nog steeds geproduceerd. Een motorfiets en een busje werden ook geïntroduceerd. Tien jaar later werd een investeerder aangetrokken om de bouw van een autofabriek te sponsoren. In 1958 nam Daimler Benz meer dan 87% van Auto Union over. De resterende 13% werd overgenomen in 1959. De verkoopbeslissing werd genomen vanwege de onrendabiliteit. In 1964 verwierf VW 50% van het bedrijf, waardoor het veel productierechten en rechten kreeg op de fabriek in Ingolstadt. In 1965 keert Audi terug naar productie met de nieuwe eigenaar. Mercedes Benz heeft de fabriek in Düsseldorf overgenomen. Ongeveer een jaar later nam VW de hele fabriek in Ingolstadt over. De vraag naar viertaktmotoren was hoger; Daarom werd besloten om F103 te introduceren. Het had ook een facelift. Het model werd hernoemd door VW in Super 90, Audi 80, 60 en 75, afhankelijk van de prestaties. Ze werden verkocht tot 1972. VW verbiedt de ontwikkeling van DKW. In die tijd ontwikkelde Auto Union in het geheim Audi 100. Toen Nordhoff werd getoond, was Nordhoff erg onder de indruk en zette de auto in 1968 in productie. De eerste generatie heette de Audi 80 in 1972. In 1969, een samenwerking tussen Auto Union en NSU is gesticht. De Neckarsulm-fabriek wordt nu gebruikt voor de productie van krachtige voertuigen. In 1974 werd de Audi 50 geïntroduceerd, die later werd omgedoopt tot Volkswagen Polo en een zeer succesvolle versie was. Audi 100 en Audi 80 waren toen de best verkochte auto's. In 1976 werd de productie verplaatst naar Neckarsulm. In 1980 werd een bijgewerkte versie van de Audi Quattro met vierwielaandrijving en centraal differentieel geïntroduceerd als een turbo-coupe.

De productie werd verplaatst naar Beieren en de vooroorlogse modellen werden opnieuw gelanceerd onder de namen IFA F9 en IFA F8. De fabriek werd opnieuw uitgegeven met leningen van de Beierse deelstaatregering en Marshall Plan-hulp. Dezelfde voertuigen met tweetaktmotoren en voorwielaandrijving werden nog steeds geproduceerd. Een motorfiets en een busje werden ook geïntroduceerd. Tien jaar later werd een investeerder aangetrokken om de bouw van een autofabriek te sponsoren. In 1958 nam Daimler Benz meer dan 87% van Auto Union over. De resterende 13% werd overgenomen in 1959. De verkoopbeslissing werd genomen vanwege de onrendabiliteit. In 1964 verwierf VW 50% van het bedrijf, waardoor het veel productierechten en rechten kreeg op de fabriek in Ingolstadt. In 1965 keert Audi terug naar productie met de nieuwe eigenaar. Mercedes Benz heeft de fabriek in Düsseldorf overgenomen. Ongeveer een jaar later nam VW de hele fabriek in Ingolstadt over. De vraag naar viertaktmotoren was hoger; Daarom werd besloten om F103 te introduceren. Het had ook een facelift. Het model werd hernoemd door VW in Super 90, Audi 80, 60 en 75, afhankelijk van de prestaties. Ze werden verkocht tot 1972. VW verbiedt de ontwikkeling van DKW. In die tijd ontwikkelde Auto Union in het geheim Audi 100. Toen Nordhoff werd getoond, was Nordhoff erg onder de indruk en zette de auto in 1968 in productie. De eerste generatie heette de Audi 80 in 1972. In 1969, een samenwerking tussen Auto Union en NSU is gesticht. De Neckarsulm-fabriek wordt nu gebruikt voor de productie van krachtige voertuigen. In 1974 werd de Audi 50 geïntroduceerd, die later werd omgedoopt tot Volkswagen Polo en een zeer succesvolle versie was. Audi 100 en Audi 80 waren toen de best verkochte auto's. In 1976 werd de productie verplaatst naar Neckarsulm. In 1980 werd een bijgewerkte versie van de Audi Quattro met vierwielaandrijving en centraal differentieel geïntroduceerd als een turbo-coupe.

In 1985 werd de bedrijfsnaam gewijzigd in Audi AG. In 1986 werd de Audi 80 geïntroduceerd, die ondanks de lage prestaties veel omzet behaalde. In 1987 introduceerde Audi Audi 90. In de jaren 1990 begon Audi op dezelfde markten met BMW en Mercedes, aanvankelijk met Audi V8. In 1992 werd 2,8 liter V6 geïnstalleerd in de Audi 80. De omzet daalde door Audi 5000. Er waren veel klachten over een plotselinge onbedoelde versnelling, die zelfs de schuld kreeg van de dood van zes personen en 700 ongelukken. Later in de rechtbank werd door onderzoeken bewezen dat het een vergissing van de chauffeurs was. Er werd echter ook geaccepteerd dat het iets met de auto's te maken had. Er is een apparaat ingesteld dat een rem nodig heeft voordat de parkeermodus wordt gewijzigd. De afstand tussen de pedalen is ook verhoogd om te voorkomen dat er op het verkeerde pedaal wordt gedrukt. De omzet daalde echter ongeveer vijf keer en bleef enkele jaren laag. In 1999 werd Audi A2 geïntroduceerd, maar het werd bekritiseerd voor een hoge prijs en was geen groot succes en werd stopgezet in 2005.

In 1985 werd de bedrijfsnaam gewijzigd in Audi AG. In 1986 werd de Audi 80 geïntroduceerd, die ondanks de lage prestaties veel omzet behaalde. In 1987 introduceerde Audi Audi 90. In de jaren 1990 begon Audi op dezelfde markten met BMW en Mercedes, aanvankelijk met Audi V8. In 1992 werd 2,8 liter V6 geïnstalleerd in de Audi 80. De omzet daalde door Audi 5000. Er waren veel klachten over een plotselinge onbedoelde versnelling, die zelfs de schuld kreeg van de dood van zes personen en 700 ongelukken. Later in de rechtbank werd door onderzoeken bewezen dat het een vergissing van de chauffeurs was. Er werd echter ook geaccepteerd dat het iets met de auto's te maken had. Er is een apparaat ingesteld dat een rem nodig heeft voordat de parkeermodus wordt gewijzigd. De afstand tussen de pedalen is ook verhoogd om te voorkomen dat er op het verkeerde pedaal wordt gedrukt. De omzet daalde echter ongeveer vijf keer en bleef enkele jaren laag. In 1999 werd Audi A2 geïntroduceerd, maar het werd bekritiseerd voor een hoge prijs en was geen groot succes en werd stopgezet in 2005.

In de 21ste eeuw namen de verkopen aanzienlijk toe. Het werd het voorkeursmerk van de Chinese overheid. In 2009 was dit de belangrijkste winst voor VW, terwijl de meeste andere private labels tot verliezen leidden. 2011 was een recordjaar voor de Audi A3 en A7 op de Amerikaanse markt. In 2015 werd aangetoond dat meer dan 2 miljoen auto's boven aanvaardbaar niveau lagen. Het hoofd van R & D werd geschorst en de chief executive werd gearresteerd in 2018. Ze werden betrapt met ongeveer negen keer hogere emissielimieten, maar werden niet ontdekt vanwege een geïnstalleerd manipulatief apparaat. Het bedrijf is van plan om in de toekomst ongeveer $ 16 miljard te investeren in zelfrijdende auto's. Audi produceert ook 100% gegalvaniseerde auto's en volledig aluminium auto's. Audi-auto's zijn al succesvol geweest in vele rally's, meerdere keren op de eerste en tweede plaats. De modellen zijn ook aangeduid als F103, Type 80, Type 82/33, Type 81, Type 85, Type 89, Type 89Q, Type 8B, Type 8C en Type 8G voor de verschillende generatiemodellen.

CPP Worldwide

CPP levert wereldwijd en we hebben speciale websites voor verschillende landen, zoals:

Voor klassieke onderdelen Audi UK: classic parts Audi
Voor klassieke onderdelen Audi Duitsland: ersatzteile Audi
Voor klassieke onderdelen Audi Denemarken: Reservedele Audi
Voor klassieke onderdelen Audi Frankrijk: Pièces détachées Audi

 

Onderdelen Audi-modellen:

  • Onderdelen Audi F103
  • Onderdelen Audi 50
  • Onderdelen Audi 60
  • Onderdelen Audi 75
  • Onderdelen Audi 80
  • Onderdelen Audi 80 B1
  • Onderdelen Audi 80 B2
  • Onderdelen Audi 80 B3
  • Onderdelen Audi 80 B4
  • Onderdelen Audi 90
  • Onderdelen Audi 90 B2
  • Onderdelen Audi 90 B3
  • Onderdelen Audi 90 Type 81
  • Onderdelen Audi 90 Type 85
  • Onderdelen Audi 90 Type 89
  • Onderdelen Audi 100
  • Onderdelen Audi 100 C1
  • Onderdelen Audi 100 C1 F104
  • Onderdelen Audi 100 C2
  • Onderdelen Audi 100 C3
  • Onderdelen Audi 100 C4
  • Onderdelen Audi 200
  • Onderdelen Audi 200 Type 43
  • Onderdelen Audi 200 Type 44
  • Onderdelen Audi 200 C2
  • Onderdelen Audi 200 C3
  • Onderdelen Audi Quattro
  • Onderdelen Audi Coupe
  • Onderdelen Audi Cabriolet
  • Onderdelen Audi V8
  • Onderdelen Audi Glas GT

Klassieke onderdelen en reserveonderdelen van klassieke auto's Audi:

  • Accessoires Audi
  • Airconditioning Audi
  • Carrosseriedelen Audi
  • Remt Audi
  • Kabels Audi
  • Chassis Audi
  • Koeling Audi
  • Elektrische Audi
  • Motor Audi
  • Uitlaten Audi
  • Exterieur Audi
  • Filters voor Audi
  • Versnellingsbak Audi
  • Verwarming Audi
  • Hydrauliek Audi
  • Interieur Audi
  • Verlichting Audi
  • Relais Audi
  • Stuurdelen Audi
  • Opschorting Audi
  • Transmissie Audi

Producten / productgroepen

Versnellerkabel - Airconditioning - Luchtfilter - Dynamo - As - Riemen - Carrosserie - Bowdenkabel - Remklauw - Remschijf - Remtrommel - Remschoenen - Remschoenen - Remmen - Bumper - Kabels - Carburateur - Katalysator - Koppelingskabel - Koeling - Cilinderblok - Cilinderkop - Aandrijfas - Stofplaat - Elektrische ventilator - Elektrische delen - Motor - Motorsensor - Uitlaat - Uitlaatsysteem compleet - Buitenkant - Filter - Inpasdelen - Flexibele buis - Brandstoffilter - Ontgrendelkabel brandstofklep - Zekering Box - Pakking - Versnellingsbak - Versnellingspook - Rooster - Handremhendel - Handremkabel - Warmtewisselaar - Verwarming - Verwarmingskabel - Motorkabel - Hoorn - Wieldop - Hydraulische filter - Bobine - Ontstekingsschakelaar - Binnendelen - Interieur - Interieur Filter - Lamp - Slotdeur - Hoofdcilinder - Spiegel - Oliefilter - Olieonderdelen - Pedaal - Drukregelaar - Rubberen bevestiging - Veiligheidsgordel - Sensor - Schokdemper - Snelheidsmeterkabel - Sportuitlaat - Starter - Besturing - Schuifdak - Opschorting - Sw jeuk - Distributieriem - Transmissie - Turbo oplader - Sluitring - Wiellager - Wielcilinder - Raamheffer - Raamafdichting - Ruitenwisser

{{lineitem.ProductName}}

{{lineitem.VariantName}} - {{lineitem.Quantity}} x {{lineitem.FormattedPrice}} {{lineitem.FormattedPrice}}

{{basket.FormattedProductsTotal}}