Onderdelen BMW E28

Het is de tweede generatie middensedans uit de 5-serie, geproduceerd tussen 1981 en 1988. Hij was verkrijgbaar met vier- en zescilinder benzinemotoren en een dieselmotor die in 1983 werd geïntroduceerd. Hij had een scharnierende motorkap en een kofferbak van 460 liter. De meesten van hen waren echter met brandstoftanks van 63 tot 70 liter. Het werd aangeboden met alle motoren van BMW, zoals M10, 20, 21, 30, 88 en S38. Gelanceerde modellen waren 518, 520i, 525i en 528i met benzinemotoren, 524d en 524td met dieselmotoren en 518i met brandstofinjectie. Ze werden aangeboden met een automatische en handmatige verzending. De beschikbare handmatige transmissies waren Getrag 242, 262, 240, 260, 265, 245, 280 en ZF S5-16. De automatische transmissies waren ZF 3HP22 en 4HP22. De modellen waren met voor- en achtervering met Macpherson-veerpoten en een semi-sleeparm. De besturing was verbeterd en 14 en 16-inch wielen werden aangeboden. De remmen aan de voorkant waren inwendig geventileerde schijfremmen, terwijl op de achterwielen niet-geventileerde schijfremmen of trommelremmen waren. M5 was het eerste model dat werd geproduceerd met M88 en S38 zes-zes motoren.

In het noorden werd Amerika voor het eerst 528e gelanceerd in 1982 en toen 533i. Ze werden aangeboden met handmatige en ook drie-traps automatische transmissie, en in 1983 werd een 4-traps automaat aangeboden. In 1985 werd een standaard gezet voor alle modellen met ABS-remmen. Ze hadden ook een schuifdak, lichtmetalen wielen, mistlampen, centrale vergrendeling en airconditioning en S38-motor. Er werden ongeveer 722 000 geproduceerd.

518 werd alleen in een klein deel van Europa verkocht, met een viercilindermotor en een carburateur. Hij kon tot 164 km per uur bereiken.

518i werd voornamelijk in Japan verkocht, maar ook in sommige delen van Europa, met een viercilindermotor, brandstofinjectie, die tot 175 km per uur kon bereiken.

520i was met de kleinste zescilindermotoren in staat om tot 190 km per uur te reiken.

525e werd gelanceerd met 2,7 liter 6 cilinders M20 benzine, met ongeveer 118 pk. Het werd beschouwd als een commerciële versie. Zonder de katalysator zou een snelheid van 190 km per uur kunnen worden bereikt.

525i werd alleen in Europa verkocht, met een 2,5-liter 6-cilinder motor, in staat om tot 201 km per uur te reiken.

528i was een van de snelste versies die tot 215 km per uur kon bereiken.

533i werd gelanceerd in Noord-Amerika en Japan.

535i werd in 1984 geïntroduceerd met dezelfde zescilinderaandrijving als de M535i en kon tot 225 km per uur rijden.

M535i was met de aandrijflijn van 535i met M-Technic ophanging en unieke carrosseriedelen en wiel. Het kon tot 230 km per uur halen.

524td was de eerste dieselauto die in 1982 door BMW werd geproduceerd en klaar was om tot 180 km per uur topsnelheid te bereiken.

Klassieke auto-onderdelen BMW E28:

  • Toebehoren BMW E28
  • Airco BMW E28
  • Carrosserie BMW E28
  • Remmen BMW E28
  • Kabels BMW E28
  • Chassis BMW E28
  • Koeling BMW E28
  • Elektrische BMW E28
  • Motor BMW E28
  • Uitlaten BMW E28
  • Exterieur BMW E28
  • Filters voor BMW E28
  • Versnellingsbak BMW E28
  • Verwarming BMW E28
  • Hydrauliek BMW E28
  • Interieur BMW E28
  • Verlichting BMW E28
  • Relais BMW E28
  • Stuurdelen BMW E28
  • Vering BMW E28
  • Transmissie BMW E28

Producten / productgroepen

Versnellerkabel - Airconditioning - Luchtfilter - Dynamo - As - Riemen - Carrosserie - Bowdenkabel - Remklauw - Remschijf - Remtrommel - Remschoenen - Remschoenen - Remmen - Bumper - Kabels - Carburateur - Katalysator - Koppelingskabel - Koeling - Cilinderblok - Cilinderkop - Aandrijfas - Stofplaat - Elektrische ventilator - Elektrische delen - Motor - Motorsensor - Uitlaat - Uitlaatsysteem compleet - Buitenkant - Filter - Inpasdelen - Flexibele buis - Brandstoffilter - Ontgrendelkabel brandstofklep - Zekering Box - Pakking - Versnellingsbak - Versnellingspook - Rooster - Handremhendel - Handremkabel - Warmtewisselaar - Verwarming - Verwarmingskabel - Motorkabel - Hoorn - Wieldop - Hydraulische filter - Bobine - Ontstekingsschakelaar - Binnendelen - Interieur - Interieur Filter - Lamp - Slotdeur - Hoofdcilinder - Spiegel - Oliefilter - Olieonderdelen - Pedaal - Drukregelaar - Rubberen bevestiging - Veiligheidsgordel - Sensor - Schokdemper - Snelheidsmeterkabel - Sportuitlaat - Starter - Besturing - Schuifdak - Opschorting - Sw jeuk - Distributieriem - Transmissie - Turbo oplader - Sluitring - Wiellager - Wielcilinder - Raamheffer - Raamafdichting - Ruitenwisser

{{lineitem.ProductName}}

{{lineitem.VariantName}} - {{lineitem.Quantity}} x {{lineitem.FormattedPrice}} {{lineitem.FormattedPrice}}

{{basket.FormattedProductsTotal}}