Onderdelen Porsche 356

De Porsche Holding GmbH produceerde het eerst in 1948 in Oostenrijk. Het was de eerste geproduceerde Porsche. Het is gemaakt als tweedeurs met achterwielaandrijving en achterwielaandrijving. In 1950 verhuisde de fabriek naar Duitsland, met slechts 50 auto's gebouwd in Oostenrijk. Het werd aanvankelijk gemaakt in slechte omstandigheden en als een enkele kopie, vanwege het geloof van Porsche dat mensen het niet zouden kunnen betalen net na de Tweede Wereldoorlog 2. De motor werd genomen van VW Bubble. Slechts 8 van de 50 geproduceerde auto's waren convertibles. De coupes werden later omgezet in racewagens. Het productieproces duurde voort tot 1965. Ongeveer 80.000 mensen werden daar geassembleerd, waarvan de helft naar verluidt nog steeds op de weg tegenwoordig is. De initiële prijs was 3750 $ voor 356 coupes en 4250 $ voor 356 Cabriolet. Tegenwoordig ligt de prijs meestal in het bereik van twintig tot honderdduizend dollar, met de zeldzaamste modellen die de hoogste prijs hebben. De meest gewenste van hen worden beschouwd als Carrera Speedster en Speedster, met een marktwaarde van ongeveer driehonderdduizend dollar. De club van Porsche 356-eigenaren staat bekend als een van de grootste clubs voor klassieke auto's. Porsche ontwierp en bouwde drie Type 64-voertuigen voor de Berlijn-Rome-race van 1939, die later werd geannuleerd. Men denkt dat dit de eerste voertuigen "Porsche" zijn, hoewel ze aanvankelijk niet als Porsche waren gemarkeerd. In 1948 was het af en introduceerde de eerste Porsche 356, nummer één. Ferdinand Porsche en zijn zus Louise maakten 356. Ze waren met een viercilinder, luchtgekoelde achter- en achterwielaandrijving met een lichaamstype vergelijkbaar met een eierschaal.

Het was een ontwerp van Erwin Komenda. De motorbehuizing en enkele ophangingsonderdelen zijn echter van Volkswagen afgenomen. Dit was vanwege de liefde van Ferry Porsche van het idee van een kleine auto met een krachtige motor, vanwege zijn persoonlijke ervaring met een dergelijk voertuig van Volkswagen. De auto werd in 1948 gecertificeerd en gelanceerd. Op dat moment won het zijn eerste race in zijn klasse. De samenwerking voor sommige onderdelen met Volkswagen begon te dalen. Aanvankelijk werden de lichamen vervaardigd uit aluminium maar vervolgens in staal. De fabrikant van de stalen carrosserie-onderdelen was Reutter, die Porsche vervolgens in 1963 kocht en de naam veranderde in Recaro. Porsche 356 werd voor het eerst massaal verkocht, in Oostenrijk en Duitsland. Nadat het Le Mans in 1951 won, werd het populairder in een breder gebied, zowel als race- als als wegauto met uitstekende wegligging en perfecte kwaliteit. Viercilinder racemotor Carrera werd geïntroduceerd in 1954. De Porsche 356 won meer wedstrijden en werd nog bekender met een goede reputatie. Alleen al in 1964 werden meer dan 10 000 bestellingen gedaan. Tegen 1965 werden ongeveer 80 000 geproduceerd. Porsche 356 werd geproduceerd in vier verschillende series, beginnend met pre-A, gevolgd door 356 A, 356B en uiteindelijk 356C. Ze werden vervolgens in meer groepen gecodeerd om gemakkelijker te onderscheiden te zijn door verdiensten. Die gebouwd tussen 1948 en 1952 waren herkenbaar aan hun split. De exemplaren geproduceerd van 1953 tot 1955 waren merkbaar aan hun gebogen voorruiten. De modellen die eind 1955 werden aangeboden - model A - waren met een verwrongen voorruit. Het nieuwe model uit 1959 werd nagesynchroniseerd als T5 356 B. Het opnieuw ontworpen model dat in 1962 werd geïntroduceerd, werd T6 356 B genoemd. De laatste versie werd 356C genoemd. Ze hadden enkele overeenkomsten met T6 B en schijfremmen in plaats van drums. Voordat de productie van Porsche 356 eindigde, had Porsche een hoger-revving type 616/36 versie-motor ontwikkeld, van de viercilinder-pushrod-motor die in de 356 werd gebruikt, voor het volgende 912-model dat in 1965 zou worden gelanceerd. Veel van de componenten werden gedeeld tussen de twee, maar 912 was oorspronkelijk niet bedoeld als vervanging voor 356. Toen werd besloten 356 te vervangen, werd het vervangen door 901, ook wel 911 genoemd. Daarna werd de 912 aangekondigd als een standaard 911. Ongeveer 33.000 voertuigen 912 met deze motor werden gekocht.

Klassieke onderdelen en klassieke auto-onderdelen Porsche 356:

  • Toebehoren Porsche 356
  • Air conditioning Porsche 356
  • Carrosserieonderdelen Porsche 356
  • Onderdelen Remmen Porsche 356
  • Kabels Porsche 356
  • Onderdelen Chassis Porsche 356
  • Reserveonderdelen Koeling Porsche 356
  • Elektrische Porsche 356
  • Onderdelen Motor Porsche 356
  • Onderdelen Uitlaten Porsche 356
  • Exterieur Porsche 356
  • Filters voor Porsche 356
  • Onderdelen Versnellingsbak Porsche 356
  • Verwarming Porsche 356
  • Hydrauliek Porsche 356
  • Interieur Porsche 356
  • Verlichting Porsche 356
  • Relais Porsche 356
  • Stuurdelen Porsche 356
  • Vering Porsche 356
  • Transmissie Porsche 356

Producten / productgroepen

Versnellerkabel - Airconditioning - Luchtfilter - Dynamo - As - Riemen - Carrosserie - Bowdenkabel - Remklauw - Remschijf - Remtrommel - Remschoenen - Remschoenen - Remmen - Bumper - Kabels - Carburateur - Katalysator - Koppelingskabel - Koeling - Cilinderblok - Cilinderkop - Aandrijfas - Stofplaat - Elektrische ventilator - Elektrische delen - Motor - Motorsensor - Uitlaat - Uitlaatsysteem compleet - Buitenkant - Filter - Inpasdelen - Flexibele buis - Brandstoffilter - Ontgrendelkabel brandstofklep - Zekering Box - Pakking - Versnellingsbak - Versnellingspook - Rooster - Handremhendel - Handremkabel - Warmtewisselaar - Verwarming - Verwarmingskabel - Motorkabel - Hoorn - Wieldop - Hydraulische filter - Bobine - Ontstekingsschakelaar - Binnendelen - Interieur - Interieur Filter - Lamp - Slotdeur - Hoofdcilinder - Spiegel - Oliefilter - Olieonderdelen - Pedaal - Drukregelaar - Rubberen bevestiging - Veiligheidsgordel - Sensor - Schokdemper - Snelheidsmeterkabel - Sportuitlaat - Starter - Besturing - Schuifdak - Opschorting - Sw jeuk - Distributieriem - Transmissie - Turbo oplader - Sluitring - Wiellager - Wielcilinder - Raamheffer - Raamafdichting - Ruitenwisser

CPP Worldwide

CPP levert wereldwijd en we hebben speciale websites voor verschillende landen, zoals:

Voor reserveonderdelen Porsche 356 Duitsland: Ersatzteile Porsche 356

Voor reserveonderdelen Porsche 356 Denemarken: Reservedele Porsche 356

Voor reserveonderdelen Porsche 356 Frankrijk: Pièces détachées Porsche 356

 

{{lineitem.ProductName}}

{{lineitem.VariantName}} - {{lineitem.Quantity}} x {{lineitem.FormattedPrice}} {{lineitem.FormattedPrice}}

{{basket.FormattedProductsTotal}}